Et nyt magasin ser dagens lys! Welum hedder det og er henvendt til de kulturelle i bred forstand.
Til forskel fra “normale” magasiner, som fokusere på ét marked, så går Welum i luften med et “big bang”. Magasinet bliver nemlig lanceret på seks kontinenter fra dag 1! Det drejer sig om Europa, Afrika, Nord- og Sydamerika, Asien og Australien. Magasinet vil have journalister siddende alle steder, så uanset hvor man sidder som læser, så bør der være noget som relatere til ens område.
Magasinet vil i høj grad gå i dybden med alt indenfor kunst, mode og livsstil og vil en ellers mere og mere digital verden udkomme både som et fysisk og et online magasin.
“Med Welum ønsker vi at skabe en uafhængig platform, der er adskilt fra det traditionelle nyhedsflow, som i øvrigt mange medier allerede tilbyder og er bedre til. Welum tilstræber at være en inspirationskilde, hvor læserne får ualmindelig viden. For eksempel om en provokerende afrikansk fotograf, en unik skodesigner fra Sydamerika, eller en talentfuld up-and-coming kinesisk smykkedesigner,” siger Welums chefredaktør, Pily Ottesen, i en pressemeddelelse.
Ifølge Pily Ottesen, så vil det koste 2,9 dollar pr. måned at abonnere på magasinet.